SOSYAL MEDYADA BİZ

ORYANTİRİNG AKADEMİ

www.oryantiringakademi.com

ADRES

Hasanpaşa Mahallesi, Söğütlüçeşme Caddesi, Aliye Kadın İş Hanı, No:186/18 Kadıköy - İSTANBUL

Mehmet Can Öztürk'ün İst 5 Days Yarış Raporu

November 9, 2016

Bu yarışa gelmeden önce her gün düzenli antrenman yapamadım. Yazın başlamış olduğum antrenman programından dolayı yine de kondisyon olarak kendimi hazır hissediyordum. Yaptığım antrenmanlar sayesinde dayanıklılık olarak geliştiğimi düşünüyorum.

İst5days’te hedefim kendimi denemekti. Sezon başlamadan şuan ki seviyemin ne durumda ve hangi konuda eksik olduğumu öğrenmek için sezon önemli bir yarıştı. Hatalarımı en aza indirmek ve her zaman kontrollü olmak istedim. İyi bir yarış geçirip kürsüde yer alarak motive olmak istedim.

Yarışın bültenine ilk yayınlandığı zaman baktım. Yarış yerlerinin haritası olduğu için bu haritalar üzerinde durdum. Genel olarak teknik olan yerleri, daha öncede yaptığım hataları göz önünde bulundurarak koşmuş olduğum haritaları bir de hayal dünyam koştum. Kıyafetlerimi ve ayakkabılarımı ona göre  önceden hazırladım. Hava durumları da çok önemli olduğu için kalın kıyafetler almayı ihmal etmedim.

1.YARIŞ AYVAD BENDİ UZUN MESAFE

Uzun mesafe yarışı olduğu için bir gün öncesinden iyi bir şekilde dinlendim. Erken saatte uyumaya gayret gösterdim. Sabah dinç bir şekilde kalkarak güzel bir kahvaltı yaptım. Yarışta beni etkileyecek olan şeylerden uzak durmaya çalıştım. Kıyafetlerimi kontrol ettim tekrardan. Genel olarak bir yarış havası olmasa bile belirlemiş olduğum hedefler için kendimi motive ederek yarışa mental olarak hazırlandım.

Isınmaya esneme yaparak başladım. 10 dk esneme yaptıktan sonra hafif tempodan başlayarak ısınma koşusuna başladım. Çıkışıma 20 dakika kala antrenörümün yaptırmış olduğu driller sayesinde vücudum rahatladı ve ısındım. Yarıştan önce yapılan hatırlatmalar bana çok iyi geldi. Her ne kadar ne yapıp yapmamam gereken şeyleri bilsem de bazen bunları uygulayamıyorum. Ama çıkmadan önce bunların tekrardan hatırlatılması çok iyi oldu. Kendimi her zamankinden farklı olarak sakin tuttum ve bunun faydasını arazide görmüş oldum.

Başladığım anda haritaya tam olarak giremedim. Haritanın A3 olacağını düşünmediğim için harita farklı geldi ve 1. Hedefe doğru girişi yapamadım. Başta yapmış olduğum hata beni biraz demorilize etse de kendimi toparlayıp devam ettim ve büyük hatalar yapmadım.  Aklımda her zaman yarış için koyduğum hedef vardı. Sakin, kontrollü ve stabil bir koşu ile araziyi bitirmek. Tepeleri iyi çıkıyor olmam beni arazide motive etti ve tepeleri çok rahat bir şekilde çıktım. Yaptığım hatalardan birisi de bir hedefe gelmeden önce bilgi kartını kontrol etmemek oldu ve gereksiz süre kaybı yaşadım. Bu yarış için ayakkabımı başkasından aldığım için kafa olarak tam rahat değildim. Nedenini tam olarak bilmiyorum ama arazide bazen ya ayakkabıya bir şey olursa diye düşündüm. Bu da beni biraz etkiledi.

Yarışı hedeflerime ulaşmış bir şekilde bitirmiş olduğum için kendimi mutlu hissettim. Bitirdiğimde güçlü olmaya özen gösterdim.

Araziden gelir gelmez üzerimi değiştirerek 10-15 arasında soğuma yaptım. Hafif bir jog atarak bacaklarımın rahatlamasını sağladım. Hemen sonrasında pamuklu bir kıyafet giyerek vücudumu soğuktan ve hastalıktan korumaya özen gösterdim.

Harita Analizi

1.hedefteki hedefim patikadan giderek hedefin üstüne çıkmaktı. Ama yanlış patikadan gittim. Hata yapmamın sebebi ise haritayı A4 olarak planlıyordum ama A3 olduğu için biraz garipsedim. Bu yüzden ilk hedefe giriş yapamadım.

4. Hedef çok kısa olmasına rağmen bilgi kartına bakmamamdan ve kafamı kaldırmadan koştuğum için yaptım. Halbuki hedef 3. Hedeften gözüken bir hedefmiş. Hedef burunda olmasına rağmen ben küçük girintide aradım.

Diğer hedeflerimi en fazla küçük sapmalar yaparak aldım. İstediğim gibi gittim. Hızlanmam gereken yerde hızlandım, yavaş girmem gereken yerde hızımı düşürdüm. Hep kontrollü gittim

Değerlendirmeler

Performans durumumu düşünmem beni olumlu etkilediğini düşünüyorum. Çünkü performansımı görmek için koştum. Uygulamak istediğim şeyleri uyguladığım içinde yarış zevkli geçti ve beni motive etti. Sabah kendimi mental olarak hazırladığım için de herhangi bir zorluk çekmedim bu yönde  Yarış öncesinde bana hatırlatılan bazı şeyler o konu da hata yapmamı engelledi. Bu sayede de az hatalı bir parkur koşmuş oldum.

2. YARIŞ ÖMERLİ ORTA MESAFE

Yorgunluğumu üzerimden atmak için yatmadan önce kısa kısa esnemeler yaptım ve rahat bir şekilde uyumamı sağladım. Sabah dinç bir şekilde kalkarak kahvaltımı yaptım. Bugün tam bir yarış havasına girmiştim. Bugün farklı şeyler denemek istiyordum. İlk gün iyi gelerek motive olmuştum.

İlk başta hafif esneme hareketleriyle vücudumu rahatlattım. Arkasından driller yaparak hafif koşuya başladım. Çıkışıma az bir süre kala ikinci drillerimi yaparak hazır duruma geldim. Antrenörümün yapmaman gereken hataları söylediği için onlara dikkat etmek istedim. Sakin bir şekilde başlangıç yaptım.

Haritaya çok sakin bir şekilde başladım. Arazi hiç beklemediğim kadar yeşildi. Hedeflerime girişlerimi zorlaştırıyordu. İlk hedefleri çok iyi bir şekilde alsam da iniş hedeflerinde genel olarak yeşilden saparak hatalar yaptım. Yeşillerden kaçmaya çalıştığım için daha fazla yorulmama sebep oldu. Sapma hataları haricinde çok büyük hatalarım yoktu. Hedefim kontrollü gitmekti. Haritanın her yerinde olmasa da çoğu bölümünde kontrollü gittim ve hatasız gittim.

Bitirdiğimde yaptığım hatalar yüzünden beni geçenlerin olduğunu düşündüm. Arazide her ne kadar yeşil olsa da hata yapsam da pes etmeden koşmam bu yarışta birinci olmamı sağladı.

Hemen üstümü değiştirerek soğuma hareketlerini yapmaya başladım. Soğuma hareketlerinden sonra kısa bir jog attım. Ardından pamuklu kıyafetler giydim ve yemeği yedim.

Harita her ne kadar güzel ve teknik olsa da aşırı yeşil olması keyif almayı önlüyordu. Yeşiller çok saptırdığı için çoğu iniş hedeflerinde hata yaptım. Bir önceki yarışta yaptığım hataları yapmamak için her hedef öncesi kesinlikle bilgi kartına baktım. Hatalarımı en aza indirerek koştum.

Antrenörümün yarıştan önce benimle ilgilenmesi beni motive ediyor. Performansımın iyiye gitmesi arazide kontrollü gitmemi sağlıyor. Bu yarışta haritanın yeşil olması haricinde bir olumsuzluk yoktu. Böyle olunca da güzel bir yarış kaçınılmaz oldu.

3. GÜN HEYBELİ ADA KLASİK MESAFE

Sabah erken kalktığımız için kahvaltıyı çok iyi yapmamıştık. İlk 2 günün iyi sonuçlanması hem mutlu ediyor hem de beni ayrı bir motive ediyordu. Sabah tekrardan çok motive bir şekilde uyandım. Her şeyin iyiye gitmesi sonuçları da etkiliyordu.

Hava yağmurlu olduğu için ısınmamı iyi yapmam gerektiğini biliyordum. Esnemeyle başladım ve driller yaptım. Hafif bir koşuyla ısınmaya başladım. Çıkmadan önce tekrar drill ve esneme yaparak rahat ve sakin bir şekilde start aldım.

Daha öncede koştuğum ada yarışlarında yeşillikte hatalar yaptığım için bugün ki yarışta hedefim yeşillikte dikkatli olmak, diğer bölümlerde de hızımı koruyarak güzel bir parkur koşmaktı. Bu hedefim sayesinde az hatalarla parkuru güzel bir şekilde bitirdim.

Genel olarak hatasız geldiğim için mutluydum. Çok güçlü bir şekilde bitirdim. Yarışı zevk alarak koştuğum için güzel bir sonuç oldu.

Hava soğuk olduğu için hemen üzerime pamuklu bir kıyafet giyerek soğuma yaptım. Kısa bir jog attım ve yemek yiyerek vücudumu dinlendirdim.

Harita Analizi

İlk hedefler şehir içinde olduğu için hızlı almak istedim. İlk hedeflerde çok iyi gittiğimi düşünüyorum.

7. Hedefte çok kötü bir rota seçtiğimi düşünüyorum. 100 metrelik bir tepeden çıkıp inerek hedefi aldım. Sağdan veya soldan gitmiş olsaydım o hedefi daha iyi alacağımı düşünüyorum. Rakibim sağdan giderek o hedefte 2 dakika attı.

12. Hedefte dikkatsiz gittim. Bu yüzden çok aşağıya kayarak 13. Hedefe indim. Nerde olduğumu bulduktan sonra 12. Hedefimi aldım. Hata yapmamın sebebi hatasız gelerek hızlanmak ve gelişigüzel gitmek.

Haritanın gayet iyi planlandığını düşünüyorum. Akıcı bir parkur olması zevkli koşmamı sağladı. Yaptığım hatalar beni olumsuz etkilemedi. Çıkarken sakin olmaya bitirirken ise güçlü olmaya dikkat ettim. Böyle koşunca zevkli olduğunu bir kez daha anladım. Hedeflerimi genel olarak gerçekleştirdim.

4.YARIŞ AYAZMA DERESİ ORTA MESAFE

Uyandığımda ayaklarımda hafiften bir ağrı vardı. Hemen uyanır uyanmaz kısa bir esneme yaptım. Ardından güzel bir kahvaltı yaparak eşyalarımı kontrol ederek yarışa hazır duruma gelmiştim. Aklımda bugün kendimi denemem gerektiğini, ne durumda olduğumu görmem gerektiğini düşündüm. Onun için de yarış öncesi kendime hedef koydum. Bugün ki yarışta hedefim hızlı ve az bir hatayla gitmekti. Önceki günlerde yapmış olduğum antrenmanlarda ve yarışlarda aldığım güzel sonuçlar beni motive ediyordu.

Ayaklarımın ağrısını geçirmek için önce güzel bir esnemeyle başladım. Uzun süreli esneme yaptım ve bacaklarım rahatlamıştı. Esnemeden sonra drillere geçerek kendimi koşuya hazırlamıştım. Hafif tempoyla ısınma koşusuna başladım ve ortalara doğru biraz hızımı arttırdım. Vücudum tamamen ısınmıştı ve koşuya hazır duruma geldim. Isınma koşusu bittikten sonra ikinci kez drillerimi yaptım. Artan nabzımı düşürmek için de hafif bir jog attım. Koridora girdiğimde aklımda olan hedefimi düşündüm ve nasıl koşmam gerektiğini planladım.

Çıkışımı yaptığımda ilk başta yavaştım. Haritaya girip sonrasında hızlanmak istiyordum. İlk üç hedefi hatasız bir şekilde normal bir tempoda aldıktan sonra hızımı bir tık üstüne çıkarttım. 4. Hedefi aldıktan sonra hemen çıkış yaparak 5. Hedefe düzgün rota seçemedim. Giderken rota değiştirdim ve acaba buradan gitsem nasıl olurdu diyerek koştum ve hedefe giriş yapamadım. Yapmamam gereken şeyi biliyordum ama burada yine de o hataya düştüm. 8. Hedef çıkışında da patika karıştırdığım için hata yaptım. Zaman kayıplarım gereksiz yere olmuştu. Haritanın devamında hatam olmasa da burada yapmış olduğum hatalar beni sıralamada geriye attı. Yarış bitiminde her ne kadar 4. Olsam da kendimi denemiş oldum. Arazideki hızımı ne kadar arttırabilirim ve bu hızımla nasıl harita okuyabilirim.

Bitirdiğimde daha gücümün olduğunu hissediyordum. Hedefimi tam olarak yerine getiremesem de neyi nasıl yapabileceğimi görmek bana iyi geldi.

Hemen üzerimi değiştirerek soğumaya geçtim. Güzel bir esneme yapmam gerekiyordu, çünkü yarın sprint yarışım vardı. İyice rahatladıktan sonra pamuklu kıyafetler giydim.

Harita Analizi

Bugün yapmam gereken belli başlı şeyler vardı. Hızlı olmak ve hatasız gelmek. Hızımı eski yarışlarıma göre daha çok arttırdım ama herhangi bir zorlanma hissetmedim. Hatalarımın sebebi arttırmış olduğum hızımla haritayı bazı yerlerde okuyamadığımdan oldu. 5. Hedefte girintiden yeşile girmeden diğer girintinin üstünden geçerek hedefi almaktı. İstediğim taraftan gidemediğim için alt tarafına çıktım ve zaman kaybı yaşadım. 9. Hedefte hedefim patikadan giderken girintinin üstünden geçmek ve sonrasında aşağıya doğru kaymaktı. Ben patikayı karıştırdım ve başka bir girintinin üstünden geçtim ve sonrasında aşağıya indim. Buldum diye geldiğim hedef 4. Hedefti. Hemen patika üzerinden geri döndüm ve hedefe gittim. Bu hedefte baya zaman kaybettim.

Kondisyon olarak iyi bir seviyede olduğumu düşünüyorum. Hızlanırken eskisi kadar sıkıntı çekmediğimi gördüm. Arazide gayet rahat bir şekilde gidebiliyorum. Yapmam gereken hızlı bir tempoda haritayı daha iyi okumak. Bunu da yapacak olduğum antremanlara uyarlayarak geliştireceğimi düşünüyorum.

5. YARIŞ MAÇKA PARKI

Kalktığımda güzel bir duş aldım. Kahvaltı da hafif şeyler yemeye dikkat ettim. Eşyalarımı kontrol ederek hazır duruma geldim.

Bugün kendime hedef koymuştum. Elimden geleni yapacaktım. Önceki günlerin yorgunluğu vardı üzerimde. Bu yüzden iyi ısınmam gerekiyordu. Üzerimi giyindim. Esneme ve drillerle vücudumu ısıttım. Planlamış olduğum ısınma süresine pek uyamadım. Isınmalarımı az ve iyi yapmaya çalıştım.

Üçgen yakın olduğu için ilk önce durdum ve 1. Hedefe rota çizdim. Haritaya tamamıyla giremedim. Arazi de rota hatası yaptım ve sprintte yaptığın her saniyelik hata bile seni sıralamada geri attığını biliyordum. Yarış genelinde hızlı olmaya gayret gösterdim.

Bitirdiğimde güçlüydüm ama yaptığım hataların beni geriye attığını düşünüyordum. Haritaya girememin nedeni bana göre koymuş olduğum plana uymamam ve kendimi tamamıyla hazırlamamdan kaynaklanıyor.

Son gün olduğu için bugün esnemeyi uzun tutmam gerekiyordu. Uzun bir yarış serüveni geçirdim ve çok yorgundum. 15 dk boyunca esneme yaptım.

2. Hedefte sprint için çok büyük rota hatası yaptım. Seçtiğim rota hem uzatıyordu hem de çok merdiven çıkartıyordu. Soldaki rotayı göremediğim için böyle bir hata yaptım. 10. Hedefte de çizgi altındaki siyah noktayı görmedim ve hedefi yanlış yerde aradım.

Sprint için hızımı biraz daha arttırmam gerekiyor. Yaptığım hatalar itibariyle dikkatsiz gitmemem gerekiyor. Bunları değerlendirip buna göre antrenman yaparak istediğim yere geleceğimi düşünüyorum.